Hemlig kärlek.

Okej, jag har tänkt på en sak. Hemlig kärlek.
Är det bättre än officiell kärlek?
Varför håller man en relation hemlig när man vet att det inte skulle skada någon om det kom ut?
Är det för att sexet är bättre, för att man gillar känslan av att ingen annan vet förutom vi?
Nu talar jag inte om mig själv utan rent hypotetiskt, kan hända att jag talar om bekanta som har den här slags relationen.
Jag har en vän, inte en så nära vän, men en vän jag träffar lite då och då. Den här vännen som råkar vara en tjej, hon har en så kallad "secret lover". Hon berättar alltid om hur härlig deras relation är. De är inte tillsammans utan de är, ja vad ska man kalla det, sexbuddies.
När jag ser dom tillsammans så undrar jag varför i helvete dom inte redan är ett par? De beter sig som ett par men de vägrar erkänna för sig själva att de egentligen trånar efter varandra.
Egentligen har nog hela världen listat ut deras förhållande men de fortsätter att ha det hemligt. Varför?
Är det inte jobbigt att behöva dölja sina känslor? Finns det egentligen känslor eller handlar det bara om sex?
Det är nog den spännande känslan de är ute efter, att ha sex i smyg. Det skulle kanske inte vara lika bra sex om hela världen visste om det.
De kanske är rädda för att förstöra det bra de redan har. Att om de blev ett par så skulle sexet inte vara lika bra längre, det skulle inte vara lika roligt att ses som det var förut. Men vad är det egentligen som förändras?
Det enda som jag tror ändras är att man bara gör det officiellt. Man berättar för sina nära och kära att man faktiskt är tillsammans. Är det så jobbigt?
De kanske i själva verket är rädda för vad folk ska tro och tycka. Att folk reagerar negativt istället för posetivt.
Den här vännen hade ett förhållande som tog slut för ett tag sen, partnen i det förhållandet känner den nuvarande secret lovern litegrann.
Det kanske är därför. De är rädda för vad han och den secret loverns gemensamma kompisar ska tycka.
Är det verkligen värt det?
De båda lider ju av det, inte så det syns men jag vet.

Det finns många frågor. Jag vill ha svar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0